Monday, July 26, 2010

nisfu syaaban

Aku baru sampai p.mas...pening bau durian atas kereta tadi masih lagi membelenggu...namun kugagahi juga jemari untuk merentakkan tari sementara masih ada kesempatan....kat dabong aku masih lagi berstatus penumpang, susah nak dapatkan khidmat jalur lebar...jd ptg ni aku gunakan masa sebaiknya untuk mengupdate blog aku yang dah macam biskut...kejap ada, lama xde...sedar tak sedar, ari ni dah 14 syaaban, bermakna ramadhan semakin mendekat...manusia dengan ragam yang pelbagai pastinya tertunggu2 bulan yang penuh barakah ini...cuma penantian mereka mungkin berbeza dari segi rasa...ada yang tidak sabar, ada yang bersahaja dan tidak kurang juga yang mula resah...ramadhan bagaikan musibah yang meletihkan, bulan yang membuatkan produktiviti kerja semakin menurun dan mungkin sebahagian kita telah terbayang ramadhan sebagai bulan tidur siang...walau apapun interpretasi kita tentang ramadhan, yang pastinya ia merupakan bulan kita...bulan umat manusia...ibarat upah berganda bagi yang bekerja di hari raya, begitulah ganjaran yang dijanjikan oleh Allah di bulan ramadhan malah jauh lebih daripada itu sebenarnya...dan hanya yang mahu memahami akan memahami...

0 comments:

featured-content

featured-content

hepi raya haji

hepi raya haji

video-entry

nisfu syaaban

Aku baru sampai p.mas...pening bau durian atas kereta tadi masih lagi membelenggu...namun kugagahi juga jemari untuk merentakkan tari sementara masih ada kesempatan....kat dabong aku masih lagi berstatus penumpang, susah nak dapatkan khidmat jalur lebar...jd ptg ni aku gunakan masa sebaiknya untuk mengupdate blog aku yang dah macam biskut...kejap ada, lama xde...sedar tak sedar, ari ni dah 14 syaaban, bermakna ramadhan semakin mendekat...manusia dengan ragam yang pelbagai pastinya tertunggu2 bulan yang penuh barakah ini...cuma penantian mereka mungkin berbeza dari segi rasa...ada yang tidak sabar, ada yang bersahaja dan tidak kurang juga yang mula resah...ramadhan bagaikan musibah yang meletihkan, bulan yang membuatkan produktiviti kerja semakin menurun dan mungkin sebahagian kita telah terbayang ramadhan sebagai bulan tidur siang...walau apapun interpretasi kita tentang ramadhan, yang pastinya ia merupakan bulan kita...bulan umat manusia...ibarat upah berganda bagi yang bekerja di hari raya, begitulah ganjaran yang dijanjikan oleh Allah di bulan ramadhan malah jauh lebih daripada itu sebenarnya...dan hanya yang mahu memahami akan memahami...

0 comments:

featured-content

nisfu syaaban

Posted by Posted by widda comel On 4:33 PM

Aku baru sampai p.mas...pening bau durian atas kereta tadi masih lagi membelenggu...namun kugagahi juga jemari untuk merentakkan tari sementara masih ada kesempatan....kat dabong aku masih lagi berstatus penumpang, susah nak dapatkan khidmat jalur lebar...jd ptg ni aku gunakan masa sebaiknya untuk mengupdate blog aku yang dah macam biskut...kejap ada, lama xde...sedar tak sedar, ari ni dah 14 syaaban, bermakna ramadhan semakin mendekat...manusia dengan ragam yang pelbagai pastinya tertunggu2 bulan yang penuh barakah ini...cuma penantian mereka mungkin berbeza dari segi rasa...ada yang tidak sabar, ada yang bersahaja dan tidak kurang juga yang mula resah...ramadhan bagaikan musibah yang meletihkan, bulan yang membuatkan produktiviti kerja semakin menurun dan mungkin sebahagian kita telah terbayang ramadhan sebagai bulan tidur siang...walau apapun interpretasi kita tentang ramadhan, yang pastinya ia merupakan bulan kita...bulan umat manusia...ibarat upah berganda bagi yang bekerja di hari raya, begitulah ganjaran yang dijanjikan oleh Allah di bulan ramadhan malah jauh lebih daripada itu sebenarnya...dan hanya yang mahu memahami akan memahami...

0 comments

featured-content

featured-content

Followers